Mies sen keksi viime viikolla: viedään lapset mummolaan hoitoon ja käydään leffassa! Joo!!

Tänään sitten heti, kun hain lapset kotiin päiväkodista, pakkauduimme autoon ja ajoimme lyhyen matkan mummolaan. Sinne jäivät pihalle mummon kanssa leikkimään, kun mies ja minä lähdimme käsi kädessä kävelemään kohti elokuvateatteria. Liput oli valmiiksi ostetut, kun olin ne päivällä käynyt hakemassa.

Leffa valittiin eilen illalla sillä perusteella, että näytös alkaisi viimeistään klo 19 (aikaisintaan klo 18.15). Ehdokkaita löytyi muutama, ja arpa suosi elokuvaa "Linnunradan käsikirja liftareille". Minä, joka olen lukenut kirjan poikineen, en ole saanut aikaiseksi lukea juuri tätä kirjaa *tunnustaa häpeillen* Tosin, koska kirja on syystä tai toisesta jäänyt lukematta, ei minulla ollut mitään odotuksia elokuvan suhteen. Mies taas oli juuri saanut kyseisen kirjan luettua, ja sanoikin leffan jälkeen, että kirja ja elokuva poikkesivat melkoisesti toisistaan.

Noh, joka tapauksessa minusta tuo oli hyvä. Nautittava. Hauska (kyllä, nauroin monessa kohtaa :) ). Rahat eivät menneet hukkaan, masu tuli täyteen karkista ja saatiin pitkästä aikaa kävellä miehen kanssa käsikkäin :)

Toiveissa olisi (sekä meillä että mummolla), että pääsisimme elokuviin tai vaikka ravintolaan syömään hieman useammin, kuin kerran vuodessa :) Katsotaan, katsotaan. Opiskelijan hurjilla 259 euron kuukausituloilla (bruttona) ei pahemmin hurrata saatika käydä elokuvissa. Tai sitten minun täytyy nöyrtyä ja sallia miehen tarjota leffailtoja ja päivällisiä ;)

Lopuksi ilmoitusasia. Nyt on pienen tauon paikka. Syy on se, että jään pariksi päiväksi (apua!) ilman tietokonetta. Ja kun ei ole konetta, ei pääse myöskään nettiin. Onneksi tiedän, että tilanne korjaantuu, kun saan oman läppärin kotiin. Ja se  tapahtuu aikaisintaan perjantaina. Mutta siihen asti vietän hiljaiseloa. Saas nähdä, tuleeko tekemisen puutetta. Ainahan voin silloin vaikka leipoa tai jotain ;)