Kerta se on ensimmäinenkin, sanotaan. Minä päätin tänään väsätä elämäni ensimmäisen itsetehdyn piparkakkutalon :)

Tässä kun odotan uunin lämpenemistä, ehdin kirjoittaa suunnitelmani. Talon osat on jo leivottu ja odottavat paistamista. Sokerikuorrute on myöskin ostettu - laiska kun olen :) Vietin äsken noin viisi minuuttia googlettamalla eri ohjeita talon kokoamiseksi. Yksi oli koonnut sen sokerikuorrutteella, mutta minä taidan yrittää kokoamista perinteisellä sokerilla. Nyt vain mietin, voiko sokeria sulattaa teflon-pannulla. Koristenamit olen ostanut jo noin viikko sitten, ja ovat onneksi vielä syömättä ;) Saas nähdä, kuinka käy. Tuleeko talosta talo vai syödäänkö seinät jo ennen pystytystä? Pysyykö talo kasassa? Palavatko pystyttäjän näpit? Riittääkö sokerikuorrute?

Painun paistamaan piparitalon seinät. Toivottavasti eivät pala :) Kokoaminen on ohjelmassa varmaan jo tänä iltana. Odotan miestä kotiin ja ryhdyn hommiin vasta, kun hän on lastenvahtina. Piparitaikinan kaulitseminen ja osien leikkaaminen meni ihan hyvin vauva liinassa, mutta kuumalla sokerilla en ala leikkiä, jos vauva on minussa kiinni.

Toivottakaa minulle onnea :)