Harkoista tullessani näin katumainoksen. Sanoma oli: "Tupakka rumentaa". En voisi olla enempää samaa mieltä.

Noin vuosi sitten esikoinen innoissaan ensimmäistä kertaa kertoi minulle menvänsä "kukakalle". Minä ihmettelin, että mihin ihmeen "kukakalle". Aika pian selvisi, mitä se tarkoitti, kun näin esikoisen olkkarin verhon takana punainen väriliitu suussaan. Kun mummikin käy parvekkeella _tupakalla, niin hänkin haluaa. Juu, ei halua, vakuutin.

Vielä välillä esikoinen ja kuopus leikkivät "mennään kukakalle" -leikkiä. Minusta se on typerä leikki, ja olen sen sanonutkin (ja sen jälkeen kerään aina väriliidut pois). Tupakointi tekee ihmisestä ruman, oli ihminen muuten miten kaunis tahansa. *yök*

Esimerkin voima on mahtava. Näin siis mallioppiminen toimii. Turha tulla selittämään mitään "tehkää niin kuin minä sanon, ei niin kuin minä teen", kun ei se toimi kuitenkaan.