Nyt se on todistettu: viiden tunnin yöunilla viikon ajan en pärjää. Käsittämätön väsymys päällä. Ja tosi tyhmää valittaa, kun tämä on niin täysin itseaiheutettua että! Lapset nukkuvat kuin murmelit, kuopuskin. Minä se vain olen tällainen jääräpää, etten vain yksinkertaisesti saa itseäni sänkyyn ennen puolta yötä - tai edes sen jälkeen. Jos menee kahden-kolmen aikaan nukkumaan ja kello soi aamulla vähän jälkeen seitsemän, niin järjellinen ihminen voisi jo tuosta päätellä, että nyt menee huonosti. On järki tässä päässä hyvin sumentunut, ilmeisesti.

Oli muuten oikein mukava viikonloppu. Lauantaina käytiin katsomassa autoja. Neljä autoa ehdittiin testata siten, että saatiin tietää kolmen lastenistuimen mahtuvan jokaiseen takapenkille ilman mitään ongelmia. Minä lyhytselkäisenä näin kunnolla kuskin paikalta ulos vain kahdesta, sekä kahdesta muusta, joissa kävin istumassa, mutta joihin ei ehditty istuimia sovittaa. Mies alkaa entistä enemmän kallistua tavallisen farkun suuntaan. Minä myötäilen :) Autokierroksen jälkeen kävimme uimassa. Esikoinen on ihan innoissaan, kun pääsee hyppimään hyppyaltaaseen. Metrin ponnahduslaudalta veteen ja koiraa reunalle. Mies seisoi vieressä ja valvoi, ettei mitään ikävää pääse tapahtumaan. Minä pulikoin lastenaltaassa ja terapia-altaassa kuopuksen kanssa. Pitänee ilmeisesti tavalla tai toisella hankkia uusi uimapuku. Tämä vanha, kaksi edellistä raskautta läpikäynyt ja noin 10 vuotta sitten ostettu alkaa näyttää aika kuluneelta. Hieman pelkään sitä, että se vielä haperuuttaan ratkeaa - tai jotain.

Sunnuntaina olin virkistäytymässä. Ilman lapsia. Vain naisporukassa. Hyvää ruokaa ja hyvää seuraa. Meni päivä rattoisasti, ja kotona olin iltayhdeltätoista.

Nyt sitten vain mietin, mitä kummaa tänään tekisin. Siivota voisi, samoin pestä pyykkiä. Opinnäyte ei tänään edisty, sillä printteristä loppui muste, enkä taida jaksaa lähteä sitä kaupasta ostamaan. Lisäksi sovin ohjaavan opettajan kanssa tapaamisen perjantaille. Siihen asti saan  varmaan jatkaa haahuamista. Toisaalta, nyt olisi mitä parhain hetki levittää ompelukone ja saumuri pöydälle ja surauttaa parit vaatekappaleet... Taidan mennä sohvalle vaakatasoon miettimään seuraavaa askelta ;)