Esikoinen ja keskimmäinen purkivat paineita koko päivän. Mieletöntä riehumista, kiljumista ja riekkumista. Mikseivät voi leikkiä "nätisti", ihmettelen vain? Pelotteluleikki on pop, ja siihen kuuluu keskimmäisen korvia vihlova kiljunta. Vauva onneksi ei ole äänistä moksiskaan, mutta minun pääni meinaa meteliin hajota. Ja kun olen sitä tarpeeksi kauan kuunnellut ilman, että sanomisiani mitenkään noteerataan, hermo menee. Tällä kertaa mieskin - kun istui läppärin ääressä ikään kuin ei huomaisikaan riehuntaa - sai osansa. Huomautin minä-kielellä lähinnä siitä, että olisi niin mukavaa, että kahden aikuisen perheessä taloudenhoitoon osallistuisivat molemmat aikuiset. Samalla siivosin keittiötä ja tein pyykkihuoltoa (vauva liinassa). Mies havahtui ja vei lapset pihalle kaatosateeseen jatkamaan äänekkäitä leikkejään.

Itse olen päästänyt höyryjä ulos mm. shoppailemalla. Kaupoissa kiertely ei juurikaan huvita, joten olen hoitanut ostokset netissä. Tyypilliseen tapaani en ole ostanut mitään itselleni (paitsi pari metriä kangasta - ai niin, ja yhden kalvopuvun :) ), mutta sitäkin enemmän vauvalle. Kestovaipat ovat muuttuneet yhä ihanammiksi, joten pitäähän niitä tilata muutama kappale testattavaksi ;) Vaikka harsotkin ovat ihan hyviä ja kaikkea, niin nyt tekee mieli kokeilla muitakin, myös pikkuvauvalla.

Kamalaa sinänsä huomata, että mitä enemmän lapset riehuvat, sitä enemmän minulla palaa rahaa nettikaupoissa. Pitänee varmaankin viettää paljon aikaa pihalla, ettei lapsilla riitä niin paljon energiaa sisällä riehumiseen. Säästyvät vähäiset roponi - ja miehen kanssa ;)